ΤΟΜΈΑΣ

Πνευματική Καλλιέργεια

Κατηγορία → Επιστήμη-Τεχνολογία

Εισαγωγή

Αρχικά ο όρος επιστήμη δήλωνε το σώμα της εξακριβωμένης και τεκμηριωμένης γνώσης και εκφραστής της άποψης  αυτής ήταν ο Πλάτωνας  και αναφέρει ότι έστιν ουν επιστήμη δόξα αληθής μετά λόγου”, δηλαδή η επιστήμη αποτελεί βεβαιωμένη με λογικά επιχειρήματα γνώση. Από την άλλη μεριά, η τεχνολογία αναφέρεται στο αποτέλεσμα της εφαρμογής επιστημονικής γνώσης προς κάποιο όφελος. Τόσο οι επιστήμη, όσο και η τεχνολογία εξελίσσονται καθημερινά με αποτέλεσμα η καθημερινή μας ζωή να απλοποιείται και να διευκολύνεται.

Εδώ σου δίνεται η δυνατότητα να ασχοληθείς με όποια επιστήμη ή τεχνολογική εφεύρεση (παλιά ή νέα) σε ενδιαφέρει και, πού ξέρεις, μπορεί να ταράξεις τα επιστημονικά νερά με μία καινούρια, δική  σου ανακάλυψη!

Περιεχόμενα

Παρακάτω σου παραθέτουμε έναν κατάλογο με το τι ενδεικτικά περιέχει αυτή η Κατηγορία:

  • Θετικές και Φυσικές Επιστήμες
  1. Φυσική
  2. Μαθηματικά
  3. Χημεία
  4. Βιολογία
  5. Γεωλογία
  • Εφαρμοσμένες Επιστήμες
  1. ΕπιστήμηΥπολογιστών
  2. Ιατρική
  • Κοινωνικές Επιστήμες
  1. Ψυχολογία
  2. Ανθρωπολογία
  3. ΠολιτικέςΕπιστήμες
  4. Κοινωνιολογία
  5. Οικονομικέςεπιστήμες
  • Τεχνητή νοημοσύνη
  • Μηχανική κεραμικής
  • Τεχνολογία υπολογιστών
  • Ηλεκτρονικά
  • Ενέργεια
  • Αποθήκευση ενέργειας
  • Περιβαλλοντική τεχνολογία
  • Επιστήμη και μηχανική υλικών
  • Μικροτεχνολογία
  • Νανοτεχνολογία
  • Πυρηνική τεχνολογία
  • Τεχνολογία επικοινωνιών
  • Μουσική τεχνολογία
  • Μηχανήματα
  • Ναυτική μηχανική
  • Οικιακή τεχνολογία
  • Τεχνολογία τροφίμων
  • Αεροδιαστημική
  • Βιομηχανική
  • Βιοϊατρική
  • Αρχιτεκτονική
  • Τεχνολογίες υγείας
  • Ρομποτική
  • Οχήματα
  • Φαρμακευτική

Μέθοδος Εργασίας

Ο τρόπος που θα εργασθείς είναι πολύ απλός και περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω. Πιο συγκεκριμένα, κάνε τα εξής:

1) Επέλεξε μία θεματική ενότητα, όπως αυτή που περιγράφεται παραπάνω  στο «Περιεχόμενα», π.χ. «οικιακή τεχνολογία».

2) Αναζήτησε μεθοδικά σε  διάφορες πηγές (βλ. παρακάτω) και συγκέντρωσε σχετικές πληροφορίες (π.χ. για το ψυγείο: πότε και από ποιον κατασκευάστηκε, ποια ήταν η πρώτη μορφή και ποια η τωρινή, πως λειτουργεί κτλ) και σύλλεξε τα αποτελέσματα.

3) Παρουσίασε τα αποτελέσματά σου, με μια δεκάλεπτη παρουσίαση ή μικρή έκθεση, στην Ενωμοτία ή την Ομάδα σου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αφίσες, φωτογραφίες, φωτοδιαφάνειες (slides), διαφάνειες, ηλεκτρονικές διαφάνειες (π.χ. PowerPoint), βίντεο (video),  μουσική,  τραγούδι,   ποίηση,  μαντινάδες, παροιμίες, θέατρο, θεατρικό παιχνίδι, σκετς, ζωγραφική, γλυπτική,  χορό,  παντομίμα,  να  φτιάξεις μία μικρή εφημερίδα ή ένα έντυπο, όλα μαζί ή κάποια από αυτά και γενικά, κάθε πρωτότυπο τρόπο που θα φανταστείς.

4) Δημιούργησε  ένα  σχετικό  παιχνίδι  που  θα  παίξετε στην Ενωμοτία ή στην Ομάδα σου ή βοήθησε, σε συνεργασία με τον Ενωμοτάρχη σου, τον Αρχηγό σου και το Συμβούλιο Τιμής, στην διοργάνωση μιας δράσης  προσφοράς της Ομάδας  σου που θα έχει σχέση με τα αποτελέσματα των ευρημάτων σου (π.χ. μία δράση ανακύκλωσης οικιακών συσκευών).

Πηγές Αναφοράς

Για να είναι η αναζήτησή σου καλή, κι άρα η όλη σου εργασία σου κατά το δυνατόν πλήρης, θα χρειαστείς διάφορες, όπως λέμε, «πηγές αναφοράς». Αυτές περιλαμβάνουν τόσο κείμενα (βιβλιογραφία, αρθογραφία, ειδησεογραφία  κ.τ.λ.), όσο και εικόνες, φωτογραφίες, άλλα οπτικοακουστικά μέσα (μουσική, κινηματογραφικές ταινίες, video, ντοκιμαντέρ, κ.τ.λ.) και πολυμέσα (multimedia), το διαδίκτυο (internet) αλλά ακόμα και διάφορα πρόσωπα που μπορούν να σε βοηθήσουν σχετικά («ζωντανές πηγές» ή «μαρτυρίες»).

Τέτοιες πηγές μπορούν να είναι:

* Διάφορες Βιβλιοθήκες: η προσωπική σου, αυτή της οικογένειάς σου, του  Σχολείου σου, της Ενορίας ή της Θρησκευτικής κοινότητας που ανήκεις, της Ενωμοτίας, της Ομάδας και του Συστήματός σου, η  Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης σου ή η Κοινοτική του χωριού σου, οι Βιβλιοθήκες Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείων, Ανωτάτων  Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Μουσείων και άλλων εκπαιδευτικών φορέων που τυχόν υπάρχουν στην περιοχή που κατοικείς, η Εθνική Βιβλιοθήκη στην Αθήνα κ.τ.λ. . Θυμήσου πως οι Βιβλιοθήκες δεν έχουν μόνο βιβλία, αλλά επίσης εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες και άλλα έντυπα.

* Αντίστοιχα,  μπορείς  να  αναζητήσεις οπτικοακουστικό υλικό σε διάφορες Δισκοθήκες, Ταινιοθήκες και Συλλογές Πολυμέσων («Πολυμεσοθήκες»,  Médiatheques). Θυμήσου πως πολλές δημόσιες Βιβλιοθήκες διαθέτουν και τέτοια τμήματα.

* Τηλεοπτικές εκπομπές που ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.

* Θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις ή άλλες καλλιτεχνικές και επιστημονικές εκδηλώσεις σχετικές με το θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.

* Επιστήμονες, τεχνολόγοι και τεχνικοί ειδικευμένοι σε αυτό το αντικείμενο: δικηγόροι, δικαστές, οικονομολόγοι, λογιστές, υπάλληλοι της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, υπάλληλοι διαφόρων υπουργείων και φορέων, υπάλληλοι υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ.α. .  Ζήτησε την βοήθεια των  γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους ανθρώπους.

* Φορείς και υπηρεσίες που έχουν στόχο την ευαισθητοποίηση αλλά και την θεσμοθετημένη ενημέρωση των πολιτών. Ζήτησε την βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγoύ σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους φορείς και υπηρεσίες.

* Διάφοροι Ιστοχώροι, όπως:

  1. Ιατρική Σχολή Αθηνών: http://www.med.uoa.gr
  2. Παιδαγωγικό ινστιτούτο: http://www.pi- schools.gr/
  3. Υπουργείο εθνικής παιδείας και θρησκευμάτων:  http://www.ypepth.gr/
  4. ΤΕΙ Θεσσαλονίκης: http://www.teithe.gr/

Και διάφοροι άλλοι δικτυακοί τόποι (ιστοσελίδες) όπου μπορείς να βρεις χρησιμοποιώντας γνωστές μηχανές αναζήτησης (π.χ. google, yahoo κ.α.) πάντα όμως με την βοήθεια ενός ενήλικου που έχει σχέση με το Διαδίκτυο.

Και φυσικά μην ξεχνάς ότι βοήθεια μπορείς κάθε φορά να ζητάς από τους Γονείς και την υπόλοιπη οικογένειά σου, τους φίλους σου, τους εκπαιδευτικούς σου, τον Ιερέα της περιοχής σου και βέβαια, τον Ενωμοτάρχη και τον Αρχηγό σου.

 

Κατηγορία Τέχνες-Γράμματα

Εισαγωγή

Ο Αριστοτέλης είχε πει ότι “Ο σκοπός της τέχνης δεν είναι να αναπαραστήσει την εξωτερική  εμφάνιση των πραγμάτων, αλλά την εσωτερική τους σημασία”. Αν είχες λοιπόν,  μπροστά σου ένα πίνακα  με ένα βοσκό που προσέχει τα πρόβατά του θα καταλάβαινες από την έκφραση του προσώπου του την μοναξιά που νοιώθει μόνος του πάνω στα βουνά, την αγαλλίαση που του δίνει η μοναδικότητα του τοπίου αλλά και την αγάπη που τρέφει στα πρόβατά του. Όλα τούτα τα συναισθήματα είναι αυτά που δεν φαίνονται. Το ίδιο συμβαίνει και στα γραπτά κείμενα αλλά και σε οποιαδήποτε μορφή τέχνης. Ο καθένας έχει τη δυνατότητα να ερμηνεύσει αυτό που βλέπει με το δικό του τρόπο διότι η τέχνη δεν έχει όρια και φραγμούς. Η τέχνη έχει την αρετή να ενώνει λαούς και φυλές, να προσδιορίζει  πολιτισμούς,  να  ορίζει  ιστορικές αφετηρίες και να προκαλεί αναμνήσεις και ποικίλα συναισθήματα.

Αυτά τα συναισθήματα θα ανακαλύψεις κι εσύ αν ασχοληθείς με μία από τις παρακάτω ιδέες. Συγκέντρωσε όλες τις αισθήσεις σου και ταξίδεψε μέσα στην τέχνη!!!

Περιεχόμενα

Παρακάτω σου παραθέτουμε έναν κατάλογο με το τι ενδεικτικά περιέχει αυτή η Κατηγορία:

  • Αρχιτεκτονική
  • Διακόσμηση εσωτερικών και εξωτερικών χώρων
  • Γλυπτική
  • Κεραμική
  • Χαρακτική
  • Υαλοτεχνία-Βιτρό
  • Παγκόσμια Ιστορία
  • Ιστοριογραφία
  • Λογοτεχνία
  • Ποίηση
  • Δημοσιογραφία
  • Γελοιογραφία
  • Ζωγραφική
  • Αγιογραφία
  • Graffiti
  • Ψηφιδωτά
  • Κολλάζ
  • Κινούμενα Σχέδια
  • Comicς
  • Φωτογραφία
  • Κινηματογράφος
  • Σκηνοθεσία
  • Θέατρο
  • Χορός
  • Μουσική
  • Σύνθεση

Μέθοδος Εργασίας

Ο τρόπος που θα εργασθείς είναι πολύ απλός και περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω. Πιο συγκεκριμένα, κάνε τα εξής:

1) Επέλεξε μία θεματική ενότητα, όπως αυτή που περιγράφεται παραπάνω στο «Περιεχόμενα», π.χ.

«χορός».

2) Αναζήτησε μεθοδικά σε διάφορες πηγές (βλ. παρακάτω) και συγκέντρωσε σχετικές πληροφορίες (π.χ. για το tango: πότε και σε ποια χώρα χορεύεται, για ποιο λόγο, κοστούμια, κινήσεις, πόσους χρειάζεται, μουσική) και σύλλεξε τα αποτελέσματα.

3) Παρουσίασε τα αποτελέσματά σου, με μια δεκάλεπτη παρουσίαση ή μικρή έκθεση, στην Ενωμοτία ή την Ομάδα σου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις  αφίσες, φωτογραφίες, φωτοδιαφάνειες (slides), διαφάνειες, ηλεκτρονικές διαφάνειες (π.χ. PowerPoint), βίντεο (video), μουσική, τραγούδι, ποίηση, μαντινάδες, παροιμίες, θέατρο, θεατρικό παιχνίδι, σκετς, ζωγραφική, γλυπτική, χορό, παντομίμα, να φτιάξεις μία μικρή εφημερίδα ή ένα έντυπο, όλα μαζί ή κάποια από αυτά και γενικά, κάθε πρωτότυπο τρόπο που θα φανταστείς.

4)  Δημιούργησε ένα σχετικό παιχνίδι που θα παίξετε στην Ενωμοτία ή στην Ομάδα σου ή βοήθησε, σε συνεργασία με τον Ενωμοτάρχη σου, τον Αρχηγό σου και το Συμβούλιο Τιμής, στην διοργάνωση μιας δράσης προσφοράς της Ομάδας σου που θα έχει σχέση με τα αποτελέσματα των ευρημάτων σου (π.χ. μία δράση εκμάθησης tango στο γηροκομείο της περιοχής).

Πηγές Αναφοράς

Για να είναι η αναζήτησή σου καλή, κι άρα η όλη σου εργασία σου κατά το δυνατόν πλήρης, θα χρειαστείς διάφορες, όπως λέμε, «πηγές αναφοράς». Αυτές περιλαμβάνουν τόσο κείμενα (βιβλιογραφία, αρθογραφία, ειδησεογραφία  κ.τ.λ.),  όσο  και εικόνες, φωτογραφίες, άλλα οπτικοακουστικά μέσα (μουσική, κινηματογραφικές ταινίες, video, ντοκιμαντέρ, κ.τ.λ.) και πολυμέσα (multimedia), το διαδίκτυο (internet) αλλά ακόμα και διάφορα πρόσωπα που μπορούν να σε βοηθήσουν σχετικά («ζωντανές πηγές» ή «μαρτυρίες»).

Τέτοιες πηγές μπορούν να είναι:

* Διάφορες Βιβλιοθήκες: η προσωπική σου, αυτή της οικογένειάς σου, του  Σχολείου σου, της Ενορίας ή της Θρησκευτικής κοινότητας που ανήκεις, της Ενωμοτίας, της Ομάδας και του Συστήματός σου, η  Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης σου ή η Κοινοτική του χωριού σου, οι Βιβλιοθήκες Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείων, Ανωτάτων  Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Μουσείων και άλλων εκπαιδευτικών φορέων που τυχόν υπάρχουν στην περιοχή που κατοικείς, η Εθνική Βιβλιοθήκη στην Αθήνα κ.τ.λ. . Θυμήσου πως οι Βιβλιοθήκες δεν έχουν μόνο βιβλία, αλλά επίσης εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες και άλλα έντυπα.

* Αντίστοιχα, μπορείς να αναζητήσεις οπτικοακουστικό υλικό σε διάφορες Δισκοθήκες, Ταινιοθήκες και Συλλογές Πολυμέσων («Πολυμεσοθήκες»,  Médiathèques). Θυμήσου πως πολλές δημόσιες Βιβλιοθήκες διαθέτουν και τέτοια τμήματα.

* Τηλεοπτικές  εκπομπές  που  ασχολούνται  με  το συγκεκριμένο θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.

* Θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις ή άλλες καλλιτεχνικές και επιστημονικές εκδηλώσεις σχετικές με το θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.

* Επιστήμονες, τεχνολόγοι και τεχνικοί ειδικευμένοι σε αυτό το αντικείμενο: δικηγόροι, δικαστές, οικονομολόγοι, λογιστές, υπάλληλοι της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, υπάλληλοι διαφόρων υπουργείων και φορέων, υπάλληλοι υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ.α. . Ζήτησε την βοήθεια των γονέων σου και του  Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους ανθρώπους.

* Φορείς και υπηρεσίες που έχουν στόχο την ευαισθητοποίηση αλλά και την θεσμοθετημένη ενημέρωση των πολιτών. Ζήτησε την βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους φορείς και υπηρεσίες.

* Διάφοροι Ιστοχώροι, όπως:

  1. Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών: http://www.asfa.gr/
  2. Σύλλογος φίλων της μουσικής – μουσική βιβλιοθήκη:  http://www.mmb.org.gr/
  3. Τέχνες – πολιτισμός: https://www.mixanitouxronou.gr/
  4. Φωτογραφία: http://www.fotoart.gr/

Και διάφοροι άλλοι δικτυακοί τόποι (ιστοσελίδες) όπου μπορείς να βρεις χρησιμοποιώντας γνωστές μηχανές αναζήτησης (π.χ. google, yahoo κ.α.) πάντα όμως με την βοήθεια ενός ενήλικου που έχει σχέση με το Διαδίκτυο.

Και φυσικά μην ξεχνάς ότι βοήθεια μπορείς κάθε φορά να ζητάς από τους Γονείς και την υπόλοιπη οικογένειά σου, τους φίλους σου, τους εκπαιδευτικούς σου, τον Ιερέα της περιοχής σου και βέβαια, τον Ενωμοτάρχη και τον Αρχηγό σου.

Κατηγορία → Πολιτιστική Κληρονομιά

Εισαγωγή

Ο πολιτισμός της πατρίδας μας από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα έχει γίνει πηγή έμπνευσης, μελέτης και αναζήτησης για όλους τους λαούς της γης. Ξεκινώντας από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της αρχαιότητας, που οι πρόγονοι μας  διοργάνωναν με πνεύμα που μάγεψε όλο το  σύγχρονο κόσμο, περνάμε στην ανεξάντλητη λαϊκή μας παράδοση και φτάνουμε στο σήμερα.

Με αυτό τον απέραντο πλούτο σου δίνεται η δυνατότητα να ασχοληθείς και να παρουσιάσεις την έρευνά σου και σε άλλους ανθρώπους που θέλουν να κρατήσουν τη φλόγα της παράδοσής μας αναμμένη.

Περιεχόμενα

Παρακάτω σου παραθέτουμε έναν κατάλογο με το τι ενδεικτικά περιέχει αυτή η Κατηγορία:

  • Ήθη και έθιμα
  • Παραδόσεις
  • Έθιμα των γιορτών
  • Δημοτικό τραγούδι
  • Δημοτικοί χοροί
  • Παραδοσιακός χορός
  • Παραδοσιακές φορεσιές
  • Γλώσσα – τοπικά ιδιώματα
  • Λαϊκή λογοτεχνία
  • Παραδοσιακή κουζίνα
  • Θρησκευτική παράδοση
  • Εκκλησίες και κοιμητήρια
  • Παραδοσιακό σπίτι
  • Μοναστήρια
  • Λαϊκές παροιμίες
  • Μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς
  • Ιστορία Ολυμπιακών αγώνων
  • Ολυμπιακό πνεύμα
  • Ολυμπιακός ύμνος
  • Ολυμπιακά εμβλήματα
  • Ολυμπιακή φλόγα
  • Ολυμπιακοί όρκοι
  • Ολυμπιακή εκεχειρία

Μέθοδος Εργασίας

Ο τρόπος που θα εργασθείς είναι πολύ απλός και περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω. Πιο συγκεκριμένα, κάνε τα εξής:

1) Επέλεξε μία θεματική ενότητα, όπως αυτή που περιγράφεται παραπάνω στο «Περιεχόμενα», π.χ.

«παραδοσιακό σπίτι».

2) Αναζήτησε μεθοδικά σε διάφορες πηγές (βλ. παρακάτω) και συγκέντρωσε σχετικές πληροφορίες (π.χ. για το παραδοσιακό σπίτι: τι έπρεπε να έχει, πως ήταν η αρχιτεκτονική του, διαστάσεις, δωμάτια, έπιπλα, φαγητά κτλ) και σύλλεξε τα αποτελέσματα.

3) Παρουσίασε τα αποτελέσματά σου, με μια δεκάλεπτη παρουσίαση ή μικρή έκθεση, στην Ενωμοτία ή την Ομάδα σου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις  αφίσες,  φωτογραφίες, φωτοδιαφάνειες (slides), διαφάνειες, ηλεκτρονικές διαφάνειες (π.χ. PowerPoint), βίντεο (video), μουσική, τραγούδι, ποίηση, μαντινάδες, παροιμίες, θέατρο, θεατρικό παιχνίδι, σκετς, ζωγραφική, γλυπτική, χορό, παντομίμα, να φτιάξεις μία μικρή εφημερίδα ή ένα έντυπο, όλα μαζί ή κάποια από αυτά και γενικά, κάθε πρωτότυπο τρόπο που θα φανταστείς.

4) Δημιούργησε ένα σχετικό παιχνίδι που θα παίξετε στην Ενωμοτία ή στην Ομάδα σου ή βοήθησε, σε συνεργασία με τον Ενωμοτάρχη σου, τον Αρχηγό σου και το Συμβούλιο Τιμής, στην διοργάνωση μιας δράσης προσφοράς της Ομάδας σου που θα έχει σχέση με τα αποτελέσματα των ευρημάτων σου (π.χ. κατασκεύασε μια μακέτα παραδοσιακού σπιτιού και  δώρισε την στο λαογραφικό μουσείο της περιοχής σου).

Πηγές Αναφοράς

Για να είναι η αναζήτησή σου καλή, κι άρα η όλη σου εργασία σου κατά το δυνατόν πλήρης, θα χρειαστείς διάφορες, όπως λέμε, «πηγές αναφοράς». Αυτές περιλαμβάνουν τόσο κείμενα (βιβλιογραφία, αρθογραφία, ειδησεογραφία  κ.τ.λ.), όσο και εικόνες, φωτογραφίες, άλλα οπτικοακουστικά μέσα (μουσική, κινηματογραφικές ταινίες, video, ντοκιμαντέρ, κ.τ.λ.) και πολυμέσα (multimedia), το διαδίκτυο (internet) αλλά ακόμα και διάφορα πρόσωπα που μπορούν να σε βοηθήσουν σχετικά («ζωντανές πηγές» ή «μαρτυρίες»).

Τέτοιες πηγές μπορούν να είναι:

* Διάφορες Βιβλιοθήκες: η προσωπική σου, αυτή της οικογένειάς σου, του Σχολείου σου, της Ενορίας ή της Θρησκευτικής κοινότητας  που ανήκεις, της Ενωμοτίας, της Ομάδας και του Συστήματός σου, η  Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης σου ή η Κοινοτική του χωριού σου, οι Βιβλιοθήκες Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείων, Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Μουσείων και άλλων εκπαιδευτικών φορέων που τυχόν υπάρχουν στην περιοχή που κατοικείς, η Εθνική Βιβλιοθήκη στην Αθήνα κ.τ.λ. . Θυμήσου πως οι Βιβλιοθήκες δεν έχουν μόνο βιβλία, αλλά επίσης εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες και άλλα έντυπα.

 

* Αντίστοιχα, μπορείς  να  αναζητήσεις οπτικοακουστικό υλικό σε διάφορες Δισκοθήκες, Ταινιοθήκες και Συλλογές Πολυμέσων («Πολυμεσοθήκες»,  Médiatheques). Θυμήσου πως πολλές δημόσιες Βιβλιοθήκες διαθέτουν και τέτοια τμήματα.

* Τηλεοπτικές εκπομπές που ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.

* Θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις ή άλλες καλλιτεχνικές και επιστημονικές εκδηλώσεις σχετικές με το θέμα, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς σου και με την συναίνεσή τους.

* Επιστήμονες, τεχνολόγοι και τεχνικοί ειδικευμένοι σε  αυτό το αντικείμενο: δικηγόροι, δικαστές, οικονομολόγοι, λογιστές, υπάλληλοι της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, υπάλληλοι διαφόρων υπουργείων και φορέων,  υπάλληλοι  υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ.α. .  Ζήτησε   την βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους ανθρώπους.

* Φορείς και υπηρεσίες που έχουν στόχο την ευαισθητοποίηση αλλά και την θεσμοθετημένη ενημέρωση των πολιτών. Ζήτησε την βοήθεια των γονέων σου και του Αρχηγού σου ώστε να έρθεις σε επαφή με τέτοιους φορείς και υπηρεσίες.

* Διάφοροι Ιστοχώροι, όπως:

  1. Ιστορικό λαογραφικό μουσείο Βαρνάβα: http://www.ilmb.gr/
  2. Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης: http://www.lemmth.gr/
  3. Λαογραφικό μουσείο Στεμνίτσας: http://www.stemnitsamuseum.gr/museum.php
  4. Ελληνικός Πολιτισμός: https://greekcultureellinikospolitismos.wordpress.com/

Και διάφοροι άλλοι δικτυακοί τόποι (ιστοσελίδες) όπου μπορείς να βρεις χρησιμοποιώντας γνωστές μηχανές αναζήτησης (π.χ. google, yahoo κ.α.) πάντα όμως με την βοήθεια ενός ενήλικου που έχει σχέση με το Διαδίκτυο.

Και φυσικά μην ξεχνάς ότι βοήθεια μπορείς κάθε φορά να ζητάς από τους Γονείς και την υπόλοιπη οικογένειά σου, τους φίλους σου, τους εκπαιδευτικούς σου, τον Ιερέα της περιοχής σου και βέβαια, τον Ενωμοτάρχη και τον Αρχηγό σου.